"Джерело здібностей і обдарувань дітей - на кінчиках їхніх пальчиків. Від пальчиків, образно кажучи, йдуть тоненькі струмочки, які живлять джерело творчої думки. Чим більше впевненості і винахідливості в руках дитини, чим тонша взаємодія руки із знаряддям праці, чим складніші рухи, необхідні для цієї взаємодії - тим яскравіша творча стихія дитячого розуму, тим, точніші, складніші рухи, необхідні для цієї взаємодії.Чим більше майстерності у дитячій руці, тим розумніша дитина. Майстерність рук – це матеріальне втілення допитливості розуму, кмітливості, творчої уяви. Дуже важливо, щоб в дитячі роки кожна дитина здійснювала руками свій задум."
В. Сухомлинський
У цілісній
системі дошкільного виховання питання розвитку дрібної моторики постає на одне
з перших місць. Чи є питання проблемними на сьогоднішній день? Безперечно, тому що і педагоги,
і батьки далеко не в повній мірі приділяють цьому увагу і в дитячому садку, і вдома. На порозі шкільного навчання 6
- річна дитина зазнає великих труднощів. В том числі, із-за недорозвиненості
тонких рухів пальців рук.
Мовлення в поєднанні з рухами – це найкращій засіб ритмічного впорядкування, інтонаційного збагачення, відпрацювання мовного дихання та удосконалення артикуляції.
В даній роботі визначено рівень розвитку артикуляційної, дрібної та загальної моторики у дітей дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення та формування артикуляційної, дрібної, загальної моторики і їх взаємозв’язок з використанням комплексів ігрових прийомів сюжетного характеру.
В процесі розробки комплексної системи занять, ігрові прийоми сюжетного характеру складалися за такими напрямками: пальчикові ігри; вправи із використанням різноманітних матеріалів та предметів; графічні роботи; виконання артикуляційних вправ; виконання вправ – рухів рук, ніг,тулуба; виконання вправ – рухів з супроводженням віршованих текстів.
В роботі було проведено експериментальне дослідження по обстеженню дітей за тестами Н.І.Озерецького з деякою модифікацією, де показало: розвиток артикуляційної, дрібної, загальної моторики знаходяться на одному рівні і відстає від норми.
Дана робота може стати повсякденним помічником у роботі вихователя, вчителя – логопеда дошкільного закладу, а також батькам, які мріють виховати розумну дитину.
ШАНОВНІ КОРИСТУВАЧІ!
ПРОПОНУЮ ВАМ ОЗНАЙОМИТИСЯ З МАТЕРІАЛАМИ З ДОСВІДУ РОБОТИ НА ТЕМУ:
Артикуляційна, дрібна та загальна моторика як невід'ємна частина комплексної системи корекційно-педагогічного впливу на дітей з порушенням мовлення
Батьки і педагоги бажають, щоб їх дитина (вихованець) досягла у житті значних успіхів, щоб вона відбулася як особистість, щоб вона відчувала себе вільно і впевнено завжди і всюди. Для цього треба навчити свого малюка говорити. Навчаючись говорити, він вчиться мислити. І говорити він повинен правильно. Не заглядаючи у далеке майбутнє, треба оцінити сьогоднішній стан мовлення своїх дітей. Детальніше...
РОЗДІЛ І. Розвиток мовлення у нормі і при патології мовної функції
1.1. Вплив мовлення на формування
особистості дитини.
Майже всі особистісні якості: смаки, звички, характер,
темперамент закладаються в людині з дитинства. І чималу роль у становленні
особистості відіграє мовлення. Детальніше...
РОЗДІЛ ІІ. Корекційно-педагогічна робота з дітьми-дошкільниками із ЗНМ
2.1. Гра у житті дитини. Використання рухливих ігор
у корекційній роботі з дітьми.
Порушення
мовлення - розповсюджене явище серед дітей. Причини цих порушень різноманітні.
Деякі з них зникають з віком, інші потребують незначної допомоги логопеда і
батьків. Діти з більш тяжкими порушеннями потребують системної корекційної
роботи. Як організувати цю роботу з дітьми? Які використовувати методи і
прийоми? Детальніше...
РОЗДІЛ ІІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ
ВПЛИВУ РОЗВИТКУ ЗАГАЛЬНОЇ І ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ФОРМУВАННЯ МОВИ ДІТЕЙ І РОЗВИТКУ
АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ МОТОРИКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗНМ
3.1. Експериментальне дослідження мови дітей
дошкільного віку з ЗНМ та визначення статичного та динамічного стану рухів
артикуляційної, дрібної та загальної моторики
Експериментальне дослідження
здійснювалось у 2015-2016 навчальному році на базі дошкільного закладу №182
Московського району міста Харкова, що знаходиться за адресою: вул. Бучми, 18 г. Детальніше...
Пропоную вашій увазі досвід роботи у вигляді презентації