Досвід роботи


  "Джерело здібностей і обдарувань дітей - на кінчиках їхніх пальчиків. Від пальчиків, образно кажучи, йдуть тоненькі струмочки, які живлять джерело творчої   думки. Чим більше впевненості і винахідливості в руках дитини, чим тонша взаємодія руки із знаряддям праці, чим складніші рухи, необхідні для цієї взаємодії - тим яскравіша творча стихія дитячого розуму, тим, точніші, складніші рухи, необхідні для цієї взаємодії.Чим більше майстерності у дитячій руці, тим розумніша дитина.        Майстерність рук – це матеріальне втілення допитливості розуму, кмітливості, творчої уяви. Дуже важливо, щоб в дитячі роки кожна дитина здійснювала руками свій задум."
                                                                                                                  В. Сухомлинський                                                  
У цілісній системі дошкільного виховання питання розвитку дрібної моторики постає на одне з перших місць. Чи є питання проблемними на сьогоднішній  день? Безперечно, тому що і педагоги, і батьки далеко не в повній мірі приділяють цьому  увагу і в дитячому садку, і вдома. На порозі шкільного навчання 6 - річна дитина зазнає великих труднощів. В том числі, із-за недорозвиненості тонких рухів пальців рук. 
Мовлення в поєднанні з рухами – це найкращій засіб ритмічного  впорядкування, інтонаційного збагачення, відпрацювання мовного дихання та удосконалення артикуляції.
В даній роботі визначено рівень розвитку артикуляційної, дрібної та загальної моторики у дітей дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення та формування артикуляційної, дрібної, загальної моторики і їх взаємозв’язок з використанням комплексів ігрових прийомів сюжетного характеру.
В процесі розробки комплексної системи занять, ігрові прийоми сюжетного характеру складалися за такими напрямками: пальчикові ігри; вправи із використанням різноманітних матеріалів та предметів; графічні роботи; виконання артикуляційних вправ; виконання вправ – рухів рук, ніг,тулуба; виконання вправ – рухів з супроводженням віршованих текстів.
В роботі було проведено експериментальне дослідження  по обстеженню дітей за тестами Н.І.Озерецького з деякою модифікацією, де показало: розвиток артикуляційної, дрібної, загальної моторики знаходяться на одному рівні і відстає  від норми.
Дана робота може стати повсякденним помічником у роботі вихователя, вчителя – логопеда дошкільного закладу, а  також батькам, які мріють виховати розумну дитину.       

 ШАНОВНІ КОРИСТУВАЧІ!
                                                         
 ПРОПОНУЮ ВАМ ОЗНАЙОМИТИСЯ З МАТЕРІАЛАМИ З ДОСВІДУ РОБОТИ НА ТЕМУ:        
Артикуляційна, дрібна та загальна моторика як невід'ємна частина комплексної системи корекційно-педагогічного впливу на дітей з порушенням мовлення
Батьки і педагоги бажають, щоб їх дитина (вихованець) досягла у житті значних успіхів, щоб вона відбулася як особистість, щоб вона відчувала себе вільно і впевнено завжди і всюди. Для цього треба навчити свого малюка говорити. Навчаючись говорити, він вчиться мислити. І говорити він повинен правильноНе заглядаючи у далеке майбутнє, треба оцінити сьогоднішній стан мовлення своїх дітей. Детальніше...

РОЗДІЛ І. Розвиток мовлення у нормі і при патології мовної функції

1.1.       Вплив мовлення на формування особистості дитини.
Майже всі особистісні якості: смаки, звички, характер, темперамент закладаються в людині з дитинства. І чималу роль у становленні особистості відіграє мовлення.  Детальніше...

РОЗДІЛ ІІ. Корекційно-педагогічна робота з дітьми-дошкільниками із ЗНМ

2.1. Гра у житті дитини. Використання         рухливих ігор у корекційній роботі з дітьми.
Порушення мовлення - розповсюджене явище серед дітей. Причини цих порушень різноманітні. Деякі з них зникають з віком, інші потребують незначної допомоги логопеда і батьків. Діти з більш тяжкими порушеннями потребують системної корекційної роботи. Як організувати цю роботу з дітьми? Які використовувати методи і прийоми?  Детальніше...


РОЗДІЛ ІІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ РОЗВИТКУ ЗАГАЛЬНОЇ І ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ФОРМУВАННЯ МОВИ ДІТЕЙ І РОЗВИТКУ АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ МОТОРИКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗНМ

3.1. Експериментальне дослідження мови дітей дошкільного віку з ЗНМ та визначення статичного та динамічного стану рухів артикуляційної, дрібної та загальної моторики
Експериментальне дослідження здійснювалось у 2015-2016 навчальному році на базі дошкільного закладу №182 Московського району міста Харкова, що знаходиться за адресою: вул. Бучми, 18 г. Детальніше...

Пропоную вашій увазі досвід роботи у вигляді                                                  презентації